onsdag 18. mai 2011

Om det å tenke...

Det er mange som har  tanker om alt.. Dette kom opp her om dagen når jeg hadde bursdag, og jeg fikk en kommentar om at jeg "bare" hadde fått 5-600 hilsner på facebook og med tanke på at jeg har 2700+venner der, betydde det at ca 2000 av disse valgte å ikke hilse til meg på bursdagen...

Dette var noe psykologen til Strix som produserer Robinsonekspedisjonen fortate oss før premieren, at det kom til å komme mange kommentarer og at det er helt vanlig å være i følgende kategori :

Du får 100 kommentarer, 99 av disse er positive, en er negativ... Gjett hva du husker i ettertid... Faktisk kan jeg reflektere tilbake til det idag... Jeg vet hvem og åssen kommentarer som ligger på nett som er negative, men jeg husker ikke ikke alle de hyggelige trivelige tilbakemeldingene jeg fikk... Ikke like spesifikk og ordrett ihvertfall...


Dette leder meg inn på en venn, som heter Trond, og som ihvertfall er 10-12 år eldre enn meg... Han har jobbet med barne- og ungdomsidrett i en mannsalder, og historien er visstnok slik at de hadde bare 16 spillere som spilte basketball i Narvik, noe som jo var nok til 2 lag. De bestemte først at de nå skulle stille i Harstadserien som hadde mange flere lag, slik at de fikk spille flere kamper. Foreldregruppen fikk hodebry og lagde ett problem ut av det faktum at de nå måtte ha 5 privatbiler, 6 lørdager, for å kjøre spillerne til Harstad. Dette ble de enige om at de ikke kunne gjøre, og de hadde sågar akkurat bestemt sg for å droppe hele opplegget da nevnte Trond sier som følger :

- Jeg vet hva vi gjør, vi melder på 5 lag, da har vi så mange spillere at vi må låne en hel buss for å frakte alle spillerne til Harstad. Da trenger vi ikke foreldre som kjører...

Som sagt, så gjort, å til første helgen dro de med buss, 5 lag, og 41 spillere de hadde vært ute å rekruttert til lagene sine...

For en fantastisk måte å tenke på...

Tom Egeland, kjent forfatter og velkjent ansikt i media... Jeg lover om noen spør, så skal jeg lyge å si at du er original i din måte å skrive på og bøkene dine er kjempegode... I mellomtiden får du fortsette å slenge dritt til oss som har fem minutter i lyset og som ikke var så heldig å få lov til å hete Tom. Mest av alt husker jeg din elendige kommentar om navnet mitt og Arvid Ari... Tåpe !

Ken Rune

1 kommentar:

  1. Føler ikke jeg er slem når jeg sier beskrivelsen er alt for mild. Jeg ble regelrett skuffet over innlegget. Hadde ventet meg mer rett fram, uten avrunding i kantene, kort og godt sannheten om den søvnige harstadværingen som er "verdensvant" uten refleksjon på omverden..
    Du, ja du ja, som ellers ikke har problemer med å fortelle det som ligger på hjertet, så føler jeg du virkelig holder igjen her.

    SvarSlett