lørdag 28. april 2012

En himmel full av stjerner... 

Jeg vet jeg kan gjøre feil.. Sjelden at jeg føler jeg gjør de STORE feilene som rammer andre, men ofte kan jeg ta meg selv i å tenke på ting jeg har gjort, som jeg ikke skulle gjort, ser på de ofte som små eller ubetydelige feil, men i frykt for at andre skal føle seg nedtrykt pga meg har jeg som oftest tatt en telefon, eller dratt hjem til noen, så har det ordnet seg greit og kjapt. Man skal jo tross alt ikke dvele mer ved misnøye enn man må. 

Den siste uken spesielt har det kun vært to saker i media jeg har hengt meg opp i... ABBs rettssak og denne fyren som visstnok kjørte i feil retning under en marsj i en by i USA, med fatale følger.. Han ble i uken dømt til 7,5 års fengsel for å ha kjørt feil, fått panikk, skadet en person i forsøket på å komme seg bort fra det han oppfattet som "mobben", å vips, en lang fengselsstraff venter i the land of opportunities...
Ja, også har vi denne sangstunden vi hadde over hele landet. En himmel full av stjerner.. Selv har jeg problemer med å skjønne behovet for å synge en sang som denne fyren oppfatter som "indoktrinerende", men ok, de som ønsker å synge skal få synge. Jeg hadde egentlig lagt den bort, men idag innhentet sangen meg igjen, hør bare...

En av tingene vi hørte hyppig om etter terroraksjonen sist sommer var at vi skulle ha "mer åpenhet og mer demokrati" og idag har jeg fått føle på kroppen nøyaktig hva dette betyr. 

For, nemlig, idag tenkte vi ut en sikker plan, jeg og min spontane samboer ; "Skal vi blade/sykle til Lillestrøm å ta en øl ?" Å Ken Rune tenkte umiddelbart at, ja, dette var en fabelaktig plan. Ut med sykkel, pumpe luft i dekkene, tørke av setet, sjekke at hjulene sitter på, alt klart. Åsa skulle kjøre ned til Herredshuset å parkere der for å slippe grusbakkene med inblades'ene sine, så Ken Rune skulle sykle dit alene. Enkelt, ikke sant ?

Her starter det jeg oppfatter som ett intolerant jævla hysteri, og jeg håper virkelig ikke at noen av de involverte partene gikk i verken rosetog eller sang noen jævla strofer av en sang om toleranse, for faen heller, det forplikter å være en del av samfunnet som synger sanger mot terror eller deler ut roser for den saks skyld. Her er det som skjedde;

På min tur på fortauet ned bakkene, i godt driv, mot rundkjøringen, så jeg meg tilbake og konstanterte 0 -null- biler bak meg, så jeg la meg over i veien, kjørte igjennom rundkjøringen, og hadde bare en plan med det hele, ta til hørte rett etter rundkjøringen, for der går det nemlig en kort grusvei over på fortauet som går over broen. Problemet var at jeg etter 10-20 meter oppdaget at denne grusveien jeg skulle på allerede var bak meg. Trøbbel i tårnet, avgjørelser må taes kjapt, ok, jeg så ingen biler, broen er bare ca 900 lang og i tillegg er det en hvit linje med avstand på 75 cm mot rekkverket jeg kan presse meg mot, jeg kjører på, over broen, håper at ingen tar meg igjen. 

Problemet er at broen er ca 900 meter lang. laaaaaaaaang for en utrent fyr som meg, men i godt driv over var det kun 7 biler som ble berørt av min sykkeltur i "feil korridor". 7 !! Hvor mange av disse tror du klarte å skjelle meg ut eller "aksjonere" mot min horrible feilvurdering etter rundkjøring ? 6 !! SEKS AV SYV KLARTE Å MARKERE SEG  overfor meg at jeg var en jævla idiot... Å hvorfor ? Jo, jeg misset avkjørselen. "Kjør på fortauet din idiot" sa han første, nr. 2 viste meg fingeren, nr. 3 gasset på rett ved siden av meg og nr. 4 klarte å få ned vinduet og ropte noe jeg ikke skjønte. nr. 5 var en passasjer som ropte til meg: "Å dra til helvette"", og nr. 6 tute heftig når han kjørte forbi... heldigvis var jeg over bruen på dette tidspunktet, og den siste bilen som kom bak meg, ja, han bare ristet på hodet over min adferd. 

Heldigvis bor jeg i Norge, der får vi ikke fengselsstraffer for små feil.. Men vi må tåle jævla mye dritt om vi gjør det tydeligvis... Noen vil sikkert si at det er sjenerende med syklister i veien. Dette er greit og jeg innser at jeg gjorde en feil, men gir det deg rett til å aksjonere mot meg ? Seriøst ?

Anders Behring Breivik fikk "En himmel full av stjerner" imot seg.. Jeg fikk i beste fall Espen "Beranek" Holms "Dra til helvette"!! I vårt samfunn,  med mer åpenhet og mer demokrati, så får jeg vel akseptere det, for det var jo 7 mot 1, ergo, jeg var den som tok feil... 

I så måte : Beklager til dere 7 som ble berørte, jeg lover det ikke skal skje igjen !!!

Ken Rune, en angrende syklist...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar